Veelgestelde vragen over uw bezoek
Hoe maak ik een nieuwe tandarts afspraak bij jullie?
Een afspraak maken gaat gemakkelijk en snel bij ons. Bent u al ingeschreven bij ons als patiënt? Dan kunt u gemakkelijk een afspraak maken via de website of door contact op te nemen met onze tandartspraktijk in Amsterdam-Oost of Amsterdam-West. Indien u nog niet ingeschreven staat bij ons, kan u zich aanmelden door te bellen of via de website.
Kan ik ook online mijn tandartsafspraak maken?
Om een afspraak te maken bij Modern Dental Care in Amsterdam-Oost of Amsterdam-West kunt u bellen naar 020 694 1934 of stuur een mail naar info@moderndentalcare.nl.
Hoe schrijf ik mij in als nieuwe patiënt?
Wat fijn dat u zich wilt inschrijven bij Modern Dental Care, wij staan graag voor u klaar! U kunt zich gemakkelijk inschrijven via ons Online Inschrijfformulier op de website. Wij zullen dan spoedig contact met u opnemen. Is er sprake van een noodgeval? Neem dan direct telefonisch contact op met één van onze tandartspraktijken.
Wat heb ik nodig voor mijn eerste afspraak?
Zorg er altijd voor dat u een geldig legitimatie bewijs en een geldige verzekeringspas bij u heeft tijdens uw tandartsafspraak.
Wat kan ik van mijn bezoek aan Modern Dental Care verwachten?
Bij Modern Dental Care streven wij ernaar om iedereen zich zo comfortabel mogelijk te laten voelen. Uw afspraak zal ongeveer als volgt verlopen:
- Inschrijven indien nodig, hierbij kunnen wij vragen om een geldig legitimatiebewijs en/of geldige verzekeringspas.
- Indien nodig kunnen wij u vragen om een medische anamnese-vragenlijst in te vullen.
- U wordt gezien door de tandarts, hierbij zal de tandarts luisteren naar uw klachten en/of wensen, het gebit bekijken, een behandelplan maken en indien mogelijk het behandelplan uitleggen en uitvoeren.
- Boven een bedrag van 150 euro kan het zijn dat u wordt gevraagd om de begroting te ondertekenen voor administratieve redenen.
Ik kan niet naar mijn afspraak komen, wat moet ik doen?
U draagt zelf de verantwoordelijkheid voor uw afspraak. Als u niet in staat bent uw afspraak na te komen, verzoeken wij u de afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren per mail of telefonisch af te zeggen. Indien u niet of te laat uw afspraak annuleert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Bij het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk.
Hoe vaak moet ik naar de tandarts?
Wij raden aan om twee keer per jaar naar de tandarts te gaan voor een periodieke controle, veel tandheelkundige problemen worden helaas te laat opgemerkt en zijn daardoor moeilijker te verhelpen.
Waarom kan ik het beste regelmatig naar de tandarts gaan?
Door regelmatig uw tandarts te bezoeken kunnen wij u helpen toekomstige tandheelkundige problemen te voorkomen en op termijn geld te besparen. Het wordt zeer aangeraden om twee keer per jaar een bezoek te brengen aan uw tandarts of mondhygiënist.
Wat kan ik doen als ik bang ben om naar ik ben de tandarts te gaan?
Als u eenmaal bang bent, is er een kans dat u steeds banger wordt zodra u bij de tandarts naar binnen loopt. Dat heeft als gevolg dat uw hart sneller gaat kloppen, u een beetje duizelig wordt en gaat trillen. Als u zenuwachtig bent voor uw bezoek aan Modern Dental Care, laat het ons vooral van tevoren weten. Wij streven ernaar uw tandartsbezoek zo prettig mogelijk te maken.
Ik heb een spoedgeval, kan ik vandaag nog langskomen?
Modern Dental Care is er ook voor uw spoedgevallen! Als u in de ochtend voor 12 uur belt, wordt u dezelfde dag nog gezien door een tandarts in Amsterdam.
Heeft u per direct, buiten onze openingstijden, een spoedtandarts nodig? Neem dan contact op met de Mondzorg Poli in Amsterdam. De Mondzorg Poli is 365 dagen per jaar en 24 uur per dag bereikbaar.
Wat kan ik het beste doen bij kiespijn?
Kiespijn kan een constante last zijn of zich alleen voordoen tijdens het eten. De oorzaken van kiespijn liggen vaak in een doorkomende verstandskies, ontstekingen of cariës (gaatjes). Maak een afspraak met uw tandarts zodat het probleem kan worden vastgesteld en opgelost. Het kan zijn dat er een vulling moet worden geplaatst of dat er tand/ kies getrokken moet worden.
Wat kost mijn behandeling?
De tarieven voor tandheelkundige zorg zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Modern Dental Care is gecontracteerd met alle beschikbare zorgverleners in Nederland, wat betekent dat wij de nota rechtstreeks indienen bij uw zorgverzekeraar.
Hoe betaal ik mijn behandeling?
Betalingen gaan bij ons in het algemeen via een factuur. Onze facturen worden verzorgd door Infomedics. Na de behandeling ontvangt u van Infomedics de factuur voor de verleende zorg of dienst. Indien mogelijk incasseert Infomedics de factuur, of een deel van de factuur, rechtstreeks bij uw verzekeraar.
Voor vragen over uw factuur kunt u direct Infomedics contacten en wat betreft vergoedingen kunt u het beste bij uw verzekeraar terecht.
Ik ben niet verzekerd, kan ik nu nog naar de tandarts?
Ook als u niet verzekerd bent kunt u nog altijd naar de tandarts voor zowel een controle, behandeling of in het geval van spoed. In de meeste gevallen hoeft u niet direct te betalen maar wordt er achteraf een factuur thuisgestuurd.
Voor vragen over de factuur kunt u bellen naar het nummer dat op de factuur is vermeld. Dit nummer kan afwijken van ons praktijknummer. Dat komt omdat wij net als meeste tandartsen met een tussenbedrijf werken die het administratieve gedeelte van de praktijk overneemt, zo werkt Modern Dental Care samen met factoring bedrijf Infomedics.
Ik ben niet verzekerd en zit even krap bij kas, maar heb erg veel pijn?
Wat vervelend voor u! In meeste gevallen kunt u achteraf na de behandeling en het ontvangen van de factuur een betalingsregeling treffen.
Dit doet u door het nummer te bellen dat op de factuur is vermeld. Dit nummer kan afwijken van ons praktijknummer. Dat komt omdat wij net als meeste tandartsen met een tussenbedrijf werken die het administratieve gedeelte van de praktijk overneemt, zo werkt Modern Dental Care samen met factoring bedrijf Infomedics.
Wanneer krijg je een verdoving?
We doen ons uiterste best uw tandartsbezoek zo prettig en pijnloos mogelijk te laten verlopen. Tijdens de behandeling kan een handeling nodig zijn die als onprettig of pijnlijk wordt ervaren. In dit geval kan een plaatselijke verdoving worden voorgesteld. De één heeft liever wel een verdoving, de ander liever niet. Deze keuze is persoonlijk.
Hoe werkt een plaatselijke verdoving?
Een plaatselijke verdoving bestaat uit een klein prikje, waarna u meestal geen pijn meer voelt. Tijdens dit prikje wordt het verdovingsmiddel in de buurt van een zenuw gespoten. Hierdoor wordt de werking van de zenuw tijdelijk geblokkeerd en voelt u geen pijn of prikkelingen.
Hoe lang duurt een tandarts verdoving?
Ieder lichaam reageert anders op een verdoving, bij de één kan de tandartsverdoving na een half uur zijn uitgewerkt en bij de ander pas na 4 tot 5 uur.
Wanneer moet mijn kind voor het eerst naar de tandarts?
De meeste instellingen raden ouders aan om de eerste afspraak met hun kind te plannen nadat de eerste tand is verschenen, dit is vaak tussen de zes en tien maanden. Regelmatige tandartsafspraken zorgen ervoor de tanden en het tandvlees gezond blijven. Daarnaast leert een kind zich zo ook beter op zijn/haar gemak te voelen bij de tandarts.
Wanneer krijgt een baby tanden?
De ontwikkeling van tanden begint bij kinderen meestal al als ze nog in de baarmoeder zitten. De tanden beginnen echter pas te verschijnen na zes tot tien maanden na de geboorte.
Mijn tand staat los, wat nu?
Neem zo snel mogelijk contact op met uw tandarts. Ben u al als patiënt ingeschreven? Neem dan telefonisch contact op met onze tandartspraktijk in Amsterdam-Oost of Amsterdam-West.
Ik ben een tand verloren, wat nu?
Wanneer u een tand bent verloren zijn er meerdere manieren om uw glimlach weer te herstellen. Neem zo snel mogelijk contact op met uw tandarts zodat de juiste behandeling gekozen kan worden. Mogelijk restauratieve behandelingen zijn: gebitsbruggen, kunstgebitten (geheel of gedeeltelijk) en tandheelkundige implantaten.
Voor welke tandartsbehandelingen kan ik bij jullie terecht?
Bij Modern Dental Care wordt gewerkt met de meest geavanceerde technieken en nieuwe behandelmethoden. Bij al onze behandelingen kunt u rekenen op persoonlijke aandacht, belangstelling voor uw individuele situatie en kwalitatieve tandheelkundige zorg. Op onze Behandelingen-pagina kunt u meer informatie vinden over alle behandelingen waarvoor u bij ons terecht kan.
Wat zijn implantaten?
Een implantaat is een vervanging van een verloren of ontbrekende tand. Implantaten zijn vervaardigd van lichaamsvriendelijke materialen zoals titanium. Implantaten dienen als basis voor onder andere een kroon, brug of prothese.
Wat kan ik doen bij beschadigde of gele tanden?
Als u vindt dat uw tand niet mooi van kleur is, de vorm van de tand u niet aanspreekt, uw tand niet (helemaal) recht in de rij staat of als u een spleetje tussen uw tanden heeft, zou een facing een goede optie kunnen zijn. Een facing is een laagje kunststof (composiet) of porselein dat door de tandarts op de tand wordt geplakt.
Wat is cosmetische tandheelkunde?
Cosmetische tandheelkunde verbetert het uiterlijk van uw glimlach. Bij Modern Dental Care zijn wij ervaren in het bleken van tanden, orthodontie en facings. Deze worden vaak beschouwd als “cosmetische” behandelingen.